1402/03/01

دانشگاه تهران، به عنوان نماد آموزش عالی کشور، رویداد ملی نمایشگاه کار را با حضور کارفرمایان مطرح و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های سراسر کشور از اول تا سوم خرداد ماه سال ۱۴۰۲ برگزار نمود.

نخستین نمایشگاه کار دانشگاه تهران اول خرداد ماه ۱۴۰۲ با حضور دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در مصلی دانشگاه تهران افتتاح شد.

در این رویداد ملی برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف و ارائه خدمات مشاوره شغلی توسط یک تیم حرفه‌ای در روزهای برگزاری این نمایشگاه فرصت مناسبی برای توان‌افزایی و ارتقای دانش و آگاهی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه و مشارکت با آنها در جهت انتخاب فرصت‌های شغلی مناسب بود. انتخاب هوشمندانه بهترین فرصت‌های شغلی از یک سو و گزینش نیروهای متخصص و با استعداد از سوی دیگر، این رویداد را به تجربه‌ای منحصر بفرد در دانشگاه تهران برای کارجویان و کارفرمایان تبدیل نمود. مرکز مطالعات زنان و خانواده دانشگاه تهران و خانه خلاق ترمه در غرفه‌های ۲۷ و ۲۸ استقرار داشتند.

در روز سوم خرداد روز پایانی نمایشگاه، نشست صمیمانه رئیس دانشگاه تهران و مدیران عامل شرکت‌های حاضر در نمایشگاه و جمعی از مسئولین و تصمیم گیرندگان حوزه اشتغال در دولت و دانشگاه با موضوع "بررسی راهکارهای حل مشکلات اشتغال جوانان" برگزار و دستاوردهای آن در قالب سیاست‌ها و راهبردهای اجرایی ارائه گردید.